Gestiunea stocurilor
Acest modul are ca principal scop urmărirea cantitativ - valorică a stocurilor în cazul gestiunilor de tip depozit, magazin, producţie sau custodie. De asemenea, are rolul de a edita documente primare precum şi de a furniza documente centralizatoare necesare atât din punct de vedere managerial cât şi contabil. Aplicaţia este prevazută cu un instrument puternic de evidenţă a gestiunilor specifice activităţii de producţie, inclusiv cu posibilitatea descărcării automate de materii prime şi materiale, pe baza reţetarelor sau consumurilor specifice încărcate anterior.
Caracteristici generale
- urmărirea cantitativ-valorică a stocurilor în cazul gestiunilor de tip depozit, magazin, producţie, custodie;
- lucrul cu mai multe firme, fiecare cu mai multe gestiuni;
- împărţirea produselor pe grupe şi subgrupe în cadrul unei gestiuni;
- editarea documentelor de intrare şi ieşire (recepţii, importuri, avize, facturi, bonuri de transfer, note de modificare de preţ, bonuri de consum, export, comenzi, etc.);
- liste şi centralizatoare referitoare la stocuri, documente de intrare, documente de ieşire, raport de gestiune, ofertă preţ, contracte, etc.;
- evidenţă lei şi în valută a produselor pe tot traseul lor în gestiune;
- încărcarea normelor de consum în scopul descărcării automate a materialelor din stoc;
- editarea rapoartelor de producţie cu calculul automat al costului pe produs finit;
- urmărirea formularelor cu regim special pe serii de numere, produse înseriate, etc.;
- comunicare reciprocă a datelor între gestiune şi casa de marcat;
- grafice referitoare la situaţii statistice pentru stocuri, mişcări, parteneri;
- transferul automat al datelor de gestiune în modulul de contabilitate generală;
- transferul automat al produselor între puncte de lucru diferite;
- calculul automat al preţului pentru produsele din import însoţite de taxe vamale, comisioane vamale, transport, accize, etc.;
- facturarea automată (parţială sau totală) a avizelor recepţionate precum şi a celor emise;
- urmărirea facturării avansului/ratelor pe bază de contract;
- posibilitatea restricţionării parţiale a accesului pentru diferite categorii de utilizatori;
- gestionarea discountului atât la documentele de intrare cât şi cele de ieşire;
- editarea comenzilor de produse emise către furnizori;
- urmărirea stocului având ca referinţă un stoc minim acceptat;
- editare invoice, packing list pentru documentul de export (pe paleţi, cutii, etc.)
Documente de intrare în gestiune
- editează recepţii de la furnizori interni, recepţii din import, recepţii la avize de la furnizori, facturi la avize recepţionate, corecţii stoc, note modificare preţ;
- vizualizare pe ecran şi listare la imprimantă a documentelor în format de recepţie;
- consultare şi modificare a documentelor existente, căutare rapidă pe bază de filtre;
- împărţirea proporţională a valorii de transport în valoarea fiecărui produs importat;
- calculul direct al preţului final al produsului importat pornind de la preţul în valută, transport, taxe vamale, accize etc; dar şi prin calcul invers pornind de la sumele finale înscrise în DVI;
- posibilitatea corectării stocului scriptic în urma inventarului, printr-un document numit corecţie de stoc;
- încărcarea notelor de modificare de preţ în cazul gestiunilor de tip magazin;
- vizualizarea intrărilor automate de produse în urma bonului de transfer din alte gestiuni.
Documente de ieşire din gestiune
- editează facturi, avize, facturi la avize emise, bonuri de consum, bonuri de transfer între gestiuni, bonuri de casă, încasări pe card şi tichete de masă;
- vizualizare pe ecran şi listare la imprimantă a documentelor în format de formular tipizat atât în mărime A4 cât şi A5;
- gestionarea discountului procentual aplicat produselor cu afişarea lui separată sau inclusă în preţ;
- evidenţierea separată a facturilor plătite cu bon de casă şi chitanţă fiscală;
- posibilitatea încărcării chitanţelor la momentul facturării;
- vânzarea produselor pornind de la preţul de vânzare în orice valută şi transformat în lei la cursul dorit;
- vizualizarea rapidă a fişei de magazie a produsului ce urmează a fi facturat;
- consultarea vânzărilor anterioare pentru acelaşi produs către acelaşi client şi preluarea preţului de vânzare dintr-o vânzare anterioară;
- facturarea abonamentelor conform contractelor încheiate;
- facturarea avansului şi a ratelor cu preluarea sumelor din contracte şi evidenţierea ratelor rămase de facturat;
- afişarea la alegere a explicaţiilor pentru produsele facturate;
- editarea informaţiilor legate de delegaţi, emitenţi, agenţi etc.;
- descărcarea stocului pe bază de bonuri de consum în cazul consumului de materiale, casare, deteriorare, protocol, etc.;
- transferul produselor dintr-o gestiune în alta cu actualizarea automată a intrării în gestiunea de destinaţie;
- emitere de avize către clienţi;
- facturare cu preluare automată a produselor avizate anterior, alegerea lor poate fi aviz cu aviz, pe perioada de avizare sau alegând fiecare produs;
- încărcarea cantitativ valorică sau numai valorică a vânzărilor încasate prin bonuri de casă şi încasări card, tichete de masă;
Producţie
- se poate folosi în diferite domenii: panificaţie, cofetării, restaurante, industria lemnului, producţie obiecte sanitare, etc.;
- posibilitatea încărcării reţetarelor (norme de consum de materii prime pentru produse finite);
- editarea rapoartelor de producţie cu calculul automat al costului de producţie al produselor finite;
- generarea automată a descărcării din stoc a materiilor prime conform reţetei;
- posibilitatea preluării automate a reţetei de pe un alt produs finit;
Rapoarte
- posibilitatea filtrării informaţiilor listate în funcţie de opţiunea utilizatorului;
- posibilitatea selectării de opţiuni pentru liste;
- liste în lei dar şi în valută;
- permite selectarea perioadei între două date definite;
- liste referitoare la stocuri: balanţe de stocuri, liste de stoc, oferte de preţ, fişe de magazie;
- centralizatoare pe intrări, ieşiri (pe documente) pentru toate tipurile de documente folosite;
- liste cu intrările/ieşirile (pe produse, totaluri pe grupe şi subgrupe), pentru toate documentele;
- lista de inventar cu posibilitatea introducerii stocurilor faptice sau preluarea lor automată din documentele de corecţie de stoc;
- liste cu adaosul la intrare pentru magazine, liste cu adaosul la ieşire pentru depozite;
- lista de comparaţie a stocului cu stocul minim introdus;
- centralizatoare pe conturi;
- raport de gestiune cu opţiune de total sume pe zi sau defalcate pe documente;
- lista comenzilor făcute la furnizor (livrate sau doar comandate, etc.)
Alte opţiuni
- reprezentarea grafică cantitativ-valorică a mişcărilor de produse, pe săptămână sau lună, pe furnizori şi clienţi;
- lucrul cu utilizatori definiţi (cu parolă), opţional se poate restricţiona accesul în anumite zone ale programului pentru diferiţi utilizatori;
- legatură online şi offline cu diferite tipuri de case de marcat.
|